Na kole i pěšky k Padrťským rybníkům? Z Míšova!

Na Padrťské rybníky se můžete dostat nejen na kole, ale i pěšky. Výchozími body se mohou stát Nepomuk, Buková, Trokavec či Míšov. Tento nádherný kus brdské krajiny určitě stojí za návštěvu, proto je skvělé, že ho mohou objevovat i ti, kteří cyklistice neholdují. A to nejlépe právě z Míšova.

Hořejší Padrťský rybník

Padrťské rybníky

Dvě rozsáhlé vodní nádrže ležící v rozlehlé kotlině zvané Padrťské pláně jsou největší otevřenou vodní plochou Středních Brd. Hlavním přítokem je říčka Klabava spolu s desítky dalších potůčků stékajících z Brd. Poblíž Padrtí se tyčí druhý nejvyšší brdský vrchol – Praha s meteoradarem.

Občerstvení v Míšově

Obec Míšov, ležící na hlavním silničním tahu spojujícím Spálené Poříčí a Rožmitál pod Třemšínem, je nejbližším východiskem pro výlet na Padrtě. Hned u cesty, poblíž Obecního úřadu a jako výborný startovací bod pro trasu na Padrtě, se příhodně nachází známý Grill. Zde se občerství cyklisté, motorkáři i kdokoliv další. Ochutnat můžete speciality na grilu, vyhlášené klobásy a dát si osvěžující nápoj.

Cesta na Padrtě

Z Míšova vyrazíme na Padrťské rybníky severním směrem po červené turistické trase. Dostaneme se k počátku lesní cesty zvané příznačně Míšovská. Rozhodně se na ni nevydávejte autem, je zde zákaz vjezdu. Polní cesta přechází od závory v asfaltku, ovšem značně rozbitou a kamenitou.

Asi po 2,5 km dojdeme na křižovatku. Odbočka na Břízkovec je vhodná pro pěší, cyklisté mohou pokračovat dál rovně a k Padrtím rovněž dorazí, celková trasy je asi 4 km. Cesta je dobře značená.

Horní rybník

Pěší budou mít lepší trasu po červené okolo pozůstatků kláštera a dorazí k hraně Hořejšího Padrťského rybníka. Tady je kryté odpočívadlo a krásný výhled na první rybník. Po hrázi vede cesta pokračující lesem směrem k Nepomuku. Z hráze se otevírá výhled na Dolejší Padrťský rybník.

K Dolnímu rybníku

Doporučujeme zde výlet ještě nezakončovat a vydat se po červené přes Alej až k hrázi Dolejšího rybníka, trasa je dlouhá asi 1,5 km a kochat se můžete divokou scenérií okolní přírody, připomínající Šumavu. Okolní vrcholy Praha, Palcíř, Kočka a Paterák jsou velmi malebné.